Dlaczego szprychy rowerowe są takie ważne?

wytrzymałe szprychy rowerowe

Przeciętny użytkownik roweru nie zwraca większej uwagi na budowę roweru, a już szprychy rowerowe wydają się mało ważnym jego elementem. Nic bardziej mylnego. Tak jak wszystkie inne części szprychy również odgrywają niezwykle ważną rolę zarówno dla właściwości jezdnych, jak i dla bezpieczeństwa użytkownika roweru.

Czym są szprychy rowerowe i jaką rolę odgrywają?

Szprychy są bardzo ważną częścią koła rowerowego, która w sposób stabilny łączy jego obręcze z piastami stanowiącymi napęd roweru. Te cienkie i bardzo lekkie pręty są wykonane ze stopów metali o wysokiej wytrzymałości, odporności na odkształcenia. Podlegają wciąż nowym przemianom technologicznym, ponieważ od ich parametrów zależy prawidłowa praca całego pojazdu. Naukowcy zajmujący się tą dziedziną pracują nad jeszcze większą funkcjonalnością oraz wytrzymałością tych bardzo ważnych części rowerowych.

Rodzaje szprych rowerowych i ich przeznaczenie

Można wymienić kilka podstawowych rodzajów szprych, które znajdują zastosowanie w rowerach, w zależności od ich przeznaczenia.

Na masową skalę przemysłową stosowane są szprychy ocynkowane, które przy niskiej cenie, posiadają wszystkie cechy potrzebne dla prawidłowej i bezawaryjnej jazdy rowerem.

Dla bardziej wymagających entuzjastów roweru, ale nie jeżdżących zawodniczo przeznaczone są szprychy rowerowe ze Sklepu Zico Bike o lepszych parametrach użytkowych, a co za tym idzie o wyższej cenie. Są to szprychy cieniowane i niecieniowane używane w rowerach szosowych i terenowych.

Do najwyższej klasy części rowerowych należą szprychy aerodynamiczne, wykonane z bardzo wysokiej jakości stopów metali, które są poddawane wyśrubowanym testom zmęczeniowym. Tego typu szprychy posiadają najwyższe parametry techniczne i są przeznaczone do rowerów wyczynowych. Wyposaża się w nie pojazdy wyścigowe, zarówno szosowe, jak i torowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*