Wbrew pozorom rower to dość skomplikowane urządzenie i niełatwo dokonać w nim błyskawicznych napraw. To pewnie dlatego, że poszczególne części składają się z mnóstwa małych elementów, które trzeba do siebie idealnie dopasować. W przeciwnym wypadku pojazd nie będzie sprawny. Nawet tarcze hamulcowe rowerowe, chociaż małe mogą wywołać spore kłopoty.
Jak zbudowane są hamulce tarczowe?
Ten typ hamulców składa się z tarczy, zacisku z klockami oraz piasty, która umożliwia montaż tarczy. W tym typie hamulców klocki trą o tarcze, zmniejszając w ten sposób naszą prędkość. Klasyczne tarcze hamulcowe rowerowe ze sklepu Zico-Bike mają tę zaletę, iż nadają się do jazdy po błocie i bardzo podmokłym terenie. Natomiast ich największym mankamentem jest to, że są bardzo ciężkie, więc trudno je wymienić samodzielnie.
Podział hamulców tarczowych
Na rynku dostępne są dwa typy hamulców tarczowych: hamulce mechaniczne oraz hydrauliczne. Różnią się one czynnikiem powodującym uruchomienie hamulca- w zależności od typu hamulców jest to linka lub płyn hamulcowy. Zazwyczaj hamulce tarczowe hydrauliczne są lepszej jakości, ale są również droższe od hamulców mechanicznych.
Które z nich wybrać?
Odpowiedź na to pytanie w zasadzie jest oczywista. Hamulce mechaniczne są powoli wypierane z rynku konsumenckiego. To pewnie dlatego, że są gorszej jakości i nie dają takiego komfortu jazdy. Hamulce hydrauliczne mają większą siłę hamowania i można je z powodzeniem używać nawet podczas wymagających wypraw przełajowych. Dzięki nim rowerzysta może w pełni kontrolować swoje poczynania, a bezpieczeństwo jest przecież najważniejsze.